lunes, 14 de diciembre de 2009

Tancament de l'assignatura i avaluació

AVALUACIÓ DEL BLOG

Considere que el blog ha estat una bona ferramenta per a poder treballar l'assignatura, ja que ha permès d'una manera pràctica, poder seguir tot el treball que ha anat realitzant-se, des de les primeres concepcions del que esperàvem del treball a realitzar fins a aquestes conclusions de resum i valoració, passant per uns comentaris dels diferents treballs que hem realitzat (debat, Wq...). A més a més, no ha permès sols de manera senzilla poder realitzar aquest seguiment sinó que també, ha estat possible veure el treball dels diferents companys, les seues idees, valoracions...aspecte molt important per veure quines són les diferents consideracions dels companys sobre els mateixos temes que hem treballat, i que ens enriqueix les nostres pròpies valoracions amb els punts de vista dels companys.
Per tant, pense que la ferramenta utilitzada és molt valuosa, permet una organització senzilla del treball que es realitza que augmenta considerablement la capacitat de consulta del treball que s'ha portat a terme, es pot accedir als diferents blogs relacionar de manera fàcil per realitzar les consultes pertinents a més de poder realitzar els comentaris que es consideren sobre els treballs dels companys i aquest fet també enriqueix la capacitat d'anàlisi, reflexió, crítica constructiva que ens ajuda a millorar el nostre propi treball.
A més a més, la creació del blog permet tenir una material de consulta que en el futur es pot utilitzar per tractar de recordar el treball realitzat, els anàlisi i valoracions que s'han fet. aspecte que de segur que s'utilitza i, si més no, també es seguirà actualitzant sobre les diferents experiències que ens vagen passant, plantejant anècdotes, reflexions...per a compartir en tots aquells/ es que s'interessen per aquest tema tant important que ens afecte a tothom en l'actualitat.

La meua recomanació personal respecte la utilització del blog, és que seguiu utilitzant-la com s'ha fet en aquest semestre, és a dir, de manera semestral, per la possibitat de tenir un lloc on seguir de manera contínua tot el treball que va realitzant-se en l'assignatura per la capacitat de guia i orientació, així com de síntesi, resum i valoració de les activitats que es realitzen, ja que aquest treball permet mantenir-te "connectat" durant tot el semestre i no deixa "perdre el fil" de tot el que es realitza.

AVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA

Després de realitzar la relectura de les diferents entrades que hem anant realitzant al llarg de l'assignatura, me n'adone que des del principi on es plantejava quin era el treball a realitzar, els concepte a estudiar i analitzar, més o menys es va encertar en els mateixos, així com les finalitats d'entendre la interculturalitat com una realitat que ens afecta a tots i que hem de veure de manera positiva i enriquidora i que des de les escoles s'ha de realitzar el treball necessari per a desmuntar idees reduccionistes i actituds de rebuig a la diversitat.
El que sí que pense que ha estat molt positiu, és la manera com hem treballat l'assignatura, aplicant en tot moment la "pràctica" a la realitat escolar (el debat que ens posava en una situació concreta, elaborar la ferramenta didàctica i pràctica tant important com les WQ, navegar i buscar informació en altres WQ, analitzar el material didàctic amb una plantilla predefinida molt completa com la que hem treballat en la pac 3) i aquest treball ens ha permès relacionar la teoria amb la pràctica i inclòs ens ha permès "elevar-nos" sobre aquest des d'un punt de vista psicopedagògic per tal de jutjar, per exemple, si la Berta o el Joel estaven errats en les seues decisions, si eren encertades les seues actuacions, tot analitzant el paper psicopedagògic i didàctic dels vídeo jocs plantejats.
Posteriorment, en la WQ ens hem hagut de posar en el punt de vista de plantejar un material adequat al nivell proposat per a que els alumnes puguen treballar la interculturalitat amb conceptes adequats al seu nivell, adaptant de manera implícita els conceptes treballats en l'assignatura, amb recursos per despertar la seua motivació, capacitat de pensar, reflexionar, posada en comú de punts de vista, etc. i posteriorment com a possible futura tasca de psicopedagogs, ha estat interessant poder analitzar i avaluar aquest treball amb la ferramenta proposada.

Així doncs, el treball ha estat molt enriquidor, podent valorar i sintetitzar al blog, així com avançar quan ha estat necessari, allò que s'anava a estudiar, el que pensàvem que ens reportaria l'assignatura i el seu estudi, podent adonar-nos de quines eren les nostres idees o presuposicions i posteriorment, en acabar, si estàvem en lo cert o no, però el més important és poder traure les conclusions correctes dels diferents conceptes o de la manera d'enfocar l'estudi, de com plantejar als alumnes els continguts a estudiar per aconseguir els objectius que es pretenen, etc.

Com a conclusió d'aquesta entrada i de l'assignatura en general, val a dir, que l'assignatura és molt important i rellevant per a portar a terme des de les escoles per desmuntar certs estereotips com hem indicat anteriorment i, per altra banda, el treball en general ha estat molt encertat per la seua aplicabilitat a la pràctica educativa, treball d'anàlisi i reflexió realitzat, que ens ha portat per una banda a entendre i estudiar diferents aspectes de la interculturalitat i, per altra, realitzar una aplicació a la realitat escolar, tant important per a la nostra tasca com a psicopedagogs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario