domingo, 22 de noviembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la Webquest

Pense que mitjançant l'elaboració de la WQ em pogut plasmar d'una manera gràfica, didàctica i amb les activitats corresponents diferents conceptes que s'havien treballat en el mòdul 1 com ara el relativisme, etnocentrisme, multiculturalisme i interculturalisme, conveniència o no de certes ferramentes didàctiques per provocar la reacció i l'aprenentatge dels alumnes, i totes aquestes idees, les hem pogut ara, traslladar a aquesta ferramenta didàctica, per a que els alumnes puguen treballar i pensar sobre els conceptes que hem estudiat i que ens ajuda, per una banda, per a reflexionar i estudiar nosaltres mateixa tots aquestos conceptes i, per altra, a situar-nos en la pràctica escolar com a professors o psicopedagogs i conèixer altres maneres de poder impartir les classes.

Encara que en l'escriptura d'aquesta entrada ja hem realitzat el treball WQ (ho he fet així perquè volia esperar fins al final del treball per si sorgien problemes i dificultats) pense que el treball ha estat molt fructífer i encara que hem utilitzat al final altra plana per a fer la WQ per alguns problemes que aquesta portava, el mitjà i la finalitat són molt potents didàcticament per als processos d'ensenyament/ aprenentatge de l'alumne, podent plasmar d'una manera senzilla diferentes conceptes teòrics a una part pràctica.

A més a més, en aquest treball, pense que el nivell d'interculturalitat treballat segons he dit en l'informe corresponent, és alt ja que el que pretenem és que l'alumne pel seu treball actiu, anàlisi, reflexió...arribe a crear nous pensaments sobre el que es treballa i entenga realment que és possible una convivència en les persones d'altres cultures sense que implique una amenaça, por, ni conductes xenòfobes com es donen encara de manera malhaurada en la nostra societat.

Respecte el treball realitzat, ha estat molt enriquidor poder treballar en grup, que les diferents maneres de veure els conceptes a treballar, la manera de plantejar-los en les activitats, buscar vídeos, etc. ens ha portat de vegades a una certa discussió (en el seu bon sentit) per a poder plasmar-ho tot de la millor manera possible i aquest fet ens ha enriquit i el treball ha sigut molt satisfactori, tot per les diferents visions d'un mateix tema i per arribar a punts comuns per a poder elaborar la WQ.
També és veritat que en un principi ens va costar una mica planificar-nos, veure com anàvem a afrontar el treball, tipus d'activitats a realitzar però seguidament, analitzant bé la plantilla, les parts de la WQ, i el material d'orientació va ser fàcil marcar el camí i seguir-lo fins a aconseguir el treball desitjat.

En definitiva, pense que aquesta ferramenta didàctica és molt potent per a treballar de manera pràctica, creativa i dinàmica en els alumnes, aconseguint que reflexionen sobre el tema que es treballa i una bona manera de realitzar un aprenentatge significatiu en les aules.

1 comentario:

  1. he vist el vostre Webquest i trobo que us ha quedat molt bé, i que és molt utilitzable a les aules. permet la reflexió i el diàleg i això està molt bé.

    ResponderEliminar